הקורונה לא המציאה את הבדידות, אבל היא בהחלט חידדה והחריפה אותה. אנשים מבוגרים המצויים בקבוצת סיכון מצאו עצמם מורחקים מהמשפחה המורחבת, מהילדים ומהנכדים, כדי לשמור עליהם מוגנים מהנגיף. מוגנים אבל לבד, והמצב החדש הזה קשה במיוחד לאלו המתגוררים בגפם.
1 צפייה בגלריה
שאול אביעזר. "מקווה שכשנצא מהסגר נוכל גם להיפגש"
שאול אביעזר. "מקווה שכשנצא מהסגר נוכל גם להיפגש"
שאול אביעזר. "מקווה שכשנצא מהסגר נוכל גם להיפגש"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
על הרקע הזה הוקמה קבוצת הווטסאפ "רעננים ביחד גם בסגר", קבוצה להפגת הבדידות שפתח שאול אביעזר, בן 72 מרעננה. "אני אלמן טרי, אשתי נפטרה לפני שנה וחצי, וקיים אצלי הצורך לא להיות לבד, להיות עם אנשים", הוא מספר. "אני אב לשלושה ילדים בוגרים, אבל בתקופה הזאת מטבע הדברים קשה להיפגש איתם. הם שומרים עליי כי יש להם ילדים בגנים ובבתי הספר ואני בקבוצת סיכון".
בשיטוט בפייסבוק הבחין אביעזר שהוא לא היחיד שהבדידות קשה לו: "שמתי לב שיש עוד אנשים בגילנו שמחפשים חיבורים. רציתי להיות חלק מקבוצה כזאת, שאולי לא תישאר רק וירטואלית, אבל לא ראיתי את עצמי פותח אחת. ואז גלי שחר ממועצת העיר יצרה קשר ואמרה לי 'אני אקים קבוצה ואעזור לך להפיץ אותה'". "כיום השניים הם אדמינים משותפים. "זה בא מתוך צורך שלי, שמשתלב עם צרכים של אנשים אחרים. מקווה שנצליח לקדם את זה", הוא אומר.
מי מתאים לקבוצה ומה החזון שלך לגבי הקבוצה הזאת?
"נשים וגברים, זוגות וגם בודדים, רצוי מעל גיל 65, שמתגוררים באזור השרון. אנשים שאפשר לדבר איתם, לבלות איתם. כרגע זה ממש בחיתולים, אבל אני מקווה שבעתיד, כשנצא מהסגר, אולי נוכל אפילו להיפגש בעולם האמיתי, לצאת לטיולים יחד, להעמיק את ההיכרות. בינתיים אנחנו בעולם הווירטואלי, משתפים.
"מישהי כתבה אתמול 'הבדידות הורגת'. אני משתדל לתמוך, לא אכפת לי שיתקשרו אליי אני רוצה להניע את הקבוצה הזאת ולהביא אותה לידי מפגש".