הדיווחים השוטפים מהמלחמה בעזה, בצירוף הקמפיינים הפוליטים שמתחוללים באינטנסיביות לא פחותה ברחבי ערי השרון, ממלאים את הרשתות החברתיות, וגורמים לרבים להתבלבל. זו לא מערכת בחירות רגילה, זה ברור, אבל האם המשך הלחימה ומצב הרוח הירוד מזה כארבעה חודשים יצליח להניע את המצביעים לפעולה?
5 צפייה בגלריה
ניר קריסטל, אבי יוסף, ענברג הוכברג וחיים ברוידא
ניר קריסטל, אבי יוסף, ענברג הוכברג וחיים ברוידא
ניר קריסטל, אבי יוסף, ענברג הוכברג וחיים ברוידא
(צילומים: אסף פרידמן, דבורה קורגנוף, גיא סידי)
"זו בעצם שאלת השאלות שניתן יהיה לבחון אותה רק בשעת מעשה", אומר ד"ר רון רבינוביץ, תושב רעננה ויועץ פוליטי, "הצפי הוא שהמערכת תתחיל להתעורר בשבוע האחרון. זה מקרה יוצא דופן, מערכת בחירות מוניצפליות בשעת מלחמה, שלא חווינו אותו מעולם. בדרך כלל, על פי הידוע עד כה אחוזי הצבעה נמוכים, באופן זהיר, טובים יותר לראש או ראשת העיר המכהנים. נוכל להיות חכמים יותר עוד שבועיים".
כך או כך, בהמשך לסקירה השבועית של מערכות הבחירות בערי השרון ננתח אודות העיר רעננה.

5 צפייה בגלריה
ברוידא. "אל תגבילו אותנו"
ברוידא. "אל תגבילו אותנו"
חיים ברוידא
(צילום: פרטי)

אחד מול כולם

"אם חיים ברוידא ינצח את הבחירות זה יהיה רק בגלל ריבוי המועמדים נגדו". הצהרה זו נשמעה מחבר מועצה ותיק שפרש זה מכבר, שלא ידוע באהדתו לברוידא במשך השנים, אך יש בה כדי לומר המון על מערכת הבחירות שנראית המורכבת ביותר בערי השרון. לא פחות מארבעה מועמדים ברעננה מתמודדים לראשות העיר.

5 צפייה בגלריה
אנה פוזמנטיר וניר קריסטל
אנה פוזמנטיר וניר קריסטל
אנה פוזמנטיר וניר קריסטל
(צילום: פרטי)

מלבד ברוידא, יש את ניר קריסטל, אבי יוסף וענבר הוכברג. אם עד כה נחשב קריסטל המועמד העיקרי נגד ברוידא, הרי שצירופם של עוד שני מועמדים והפופולוריות לה זוכה הפעיל החברתי עו"ד אבי יוסף בעיר, מביאה את מערכת הבחירות לסחרור שלדברי חבר המועצה התוצאה שלה היא אחת: נצחונו של ברוידא.

חלש או חזק?

"צריך להבין שריבוי מועמדים נגד ראש עיר מכהן בהרבה מקרים היא משוואה בטוחה לנצחונו של ראש העיר, לא משנה באיזו עיר מדובר.
זה נכון שריבוי מועמדים נגד ראש עיר חלש, ואולי עד לפני כשנתיים כך הצטייר ברוידא, יכול להביא לפגיעה במעמדו ולכפיית סיבוב שני, כך היה בהוד השרון לפני הקדנציה האחרונה של חי אדיב בהוד השרון, אבל אלו מקרים נדירים.

5 צפייה בגלריה
היוזם עו"ד אבי יוסף
היוזם עו"ד אבי יוסף
היוזם עו"ד אבי יוסף
(צילום: פרטי)
"ראשית, בניגוד למצבו הפוליטי במועצת העיר, ברוידא לא חלש. הוא זוכה לתמיכה רחבה מאוד בקרב הציבור הדתי על כל פלגיו שידועים באחוזי הצבעה גבוהים, והוא גם פופולרי מאוד בקרב ותיקים וגמלאים שמהווים חלק לא מבוטל מתושבי רעננה.
"עד לפני שנתיים המצב היה אחרת", אומר חבר המועצה, "המועצה הלעומתית שקמה לברוידא, החיכוכים הרבים והשמועה על יחסי האנוש הגרועים שלו עם סובביו, , סימנו אותו כראש עיר חלש. זה השתנה.

5 צפייה בגלריה
ענבר הוכברג
ענבר הוכברג
ענבר הוכברג
(צילום: פרטי)
"בעניין המועמדים האחרים, לא מדובר במועמדי קש: לפחות לשני מועמדים נגדו יש אהדה מאוד גבוהה, והם נלחמים על אותו פלח מצביעים. את קריסטל לא צריך להציג למצביעים, הוא אהוד מאוד, אפשר לומר אהוב, ויש לו קהל אדוק.

קראו גם:

מי שהפתיע את כולנו היה עו"ד אבי יוסף, שממש מרגע לרגע צובר עוד ועוד קהל מצביעים.
ממועמד חביב ואהוב, הוא הפך למועמד שיש תחושה שהוא יצליח לאזן באישיותו את המאבקים הפוליטיים הבלתי פוסקים מהם סבלה רעננה בשנה האחרונה. בנוסף, היותו מתנדב ופעיל חברתית הקנה לו מעמד מאוד רציני בעקבות המלחמה. הוא כבר היום עבורי הפתעת הבחירות עוד לפני התוצאות.
"יחד עם זאת אי אפשר להתכחש לעובדה שמצביעיו, גם הנוכחיים וגם הפוטציאליים, מגיעים מאותו פלח אוכלוסיה שלא שבע רצון מתפקודו של ברוידא, כלומר ממצביעים פוטנציאליים של ניר קריסטל או ענבר הוכברג.
זה מה שיגרום לכך שהעוגה תתחלק בין שניהם, וברוידא הוא שיזכה בסוף לחתיכה הגדולה ממנה".