היא בין הנשים הבודדות בארץ שרוכבות על אופנוע שטח, היא עברה תאונת אופנוע קשה ושנה היתה מושבתת בבית בכיסא גלגלים וקביים ולמרות הכול אודליה אלכסנדרוביץ' בת ה-46 מרעננה לא ויתרה לעצמה לרגע, ואחרי שנה שהיתה מנוטרלת בבית היא משיקה ספר חדש, ומסבירה: כל חיי אני לומדת ומתקדמת, שום דבר לא נעצר אצלי, החיים עצמם לא עוצרים ואני די זורמת איתם ולמתנות שהם מביאים לי כל פעם מחדש".
1 צפייה בגלריה
אודליה אלכסנדרוביץ'. לעשות מהלימון לימונדה
אודליה אלכסנדרוביץ'. לעשות מהלימון לימונדה
אודליה אלכסנדרוביץ'. לעשות מהלימון לימונדה
(צילומים: יאיר שגיא, פרטי)
קראו גם >>>

רוכבת ומג'נגלת

שלוש קריירות מרשימות עברה אודליה אלכסנדרוביץ, נשואה לאסף ואם לשלוש בנות (דניאל 19, שירה 16, והילה בת ה-11). בכל אחת מהלידות היא עשתה הסבת קריירה: "יותר מדויק לומר, שבגלל שהחלטתי לשנות קריירה תכננתי הריון, ולא להיפך", היא מסבירה. היא נולדה בנהריה כנערה עצמאית ודעתנית שלא מוכנה לקבל מסגרות מוכתבות וכבר בגיל 14 החליטה שהיא רוצה להתגורר לבד למגינת לבם של הוריה ועברה לדירת שותפים בבית הספר לאומניות במצפה רמון, שם למדה משחק: "ההורים רצו אותי בבית, ואני מודה שבהתחלה היה לי קשה, הייתי נערה מתבגרת שמגיעה כל שלושה שבועות הביתה".
אחרי שהבינה שהיא ועולם המשחק כבר לא מתאימים החליטה לחזור לצפון, לא הביתה כמובן, אלא לקיבוץ כברי שם התגוררה ולמדה במקביל. בגיל 16 כבר היה לה אופנוע: "עבורי לרכוב על אופנוע זה שליטה ולא אדרנלין, זו תרפיה גדולה. זו אהבה שאי אפשר לנצח. זו האהבה הבלתי מוסברת שלי לחופש כבר מקטנות, שבו אף אחד לא ימסגר אותך בתבניות שהוא יצר עצמו, בין אם זה משפחה, סטיגמה או סביבה". אודליה סיימה את הבגרות והתגייסה לצה"ל כלוחמת, מ"כ וקצינת מ"מ ללוחמים בנים, שם הכירה את אסף בן זוגה. "הוא היה אז המפקד שלי ואני היום המפקדת שלו", היא אומרת בחיוך.
אחרי הצבא והטיול הגדול החלה לעבוד במכירות והתקדמה לשיווק במשרדי פרסום. אחרי עשר שנים התחשק לה להיות מאפרת בטלוויזיה. "היה לי חלום כזה, כולם חשבו שאני משוגעת, נכנסתי להריון, למדתי איפור, וחופשת הלידה שלי הייתה הסטאז'. הצטרפתי למאפרות הכי בכירות בארץ, סחבתי להם את התיקים, ותוך זמן לא ארוך הפכתי למאפרת הטלוויזיה והקולנוע המובילה בישראל, מחדשות ועד לסרטים וסדרות".
אחרי שש שנים כמאפרת, נכנסה אודליה להריון שלישי וחשבה על הסבת קריירה לאימון עצמי ומנטורינג למנהלים וחברות: "רציתי לעשות משהו בשביל עצמי. התחלתי לעבוד כמאמנת עסקית וארגונית בחברות גדולות, עם מנהלים מאוד בכירים, ואהבתי את זה מאוד, זה גם מה שהוביל אותי לכתיבה. רציתי להפיץ את שיטת האימון שלי לעולם".
למותר לציין, שבכל אותו הזמן ובכל הקריירות אודליה המשיכה לרכוב על אופנוע בשטח "בשביל הנשמה", והייתה זו רכיבת השטח שכמעט קיפדה את חייה: "רכבתי לבד בשטח שומם, כהרגלי", משחזרת אודליה, "לפתע במהירות גבוהה ננעל הגלגל הקדמי והאופנוע ביצע היפוך של 360 מעלות, כאשר המגף שלי תקועה ברגלית. היינו הרגל שלי התרסקה לגמרי. הייתי מושבתת שנה. החלטתי לעשות מהלימון לימונדה ואז כתבתי את ספרי הראשון שהפך לספר רב מכר בינלאומי באמזון 'להיות אני במיטבי, המדריך למציאת הייעוד'. הצלחת הספר שהפך לרב מכר רק דירבנה אותי להתמקד בתחום הכתיבה והיום, אחרי שחזרתי לחיים, וכיסא הגלגלים הוא משהו רחוק עבורי, הוצאתי ספר חדש".
ומה עם הרכיבה?
"ברור שהמשכתי לרכוב, אני לא יכולה בלי זה".

ספר חדש

ספרה החדש של אודליה "להפוך לסיפור הצלחה בשיטת ארכיטקטורת חיים", מבוסס על שמונה טיפוסים של מצליחים והוא כולל שמונה ראיונות עם דמויות מובילות ומצליחות בישראל ביניהם: דב מורן, אריק זאבי, פנינה טורנה, שירה ורסמן, צביקה הדר, מושיק גלמין, מיכל קורט ארבל, פרופ' רפי קרסו. מדובר על ספר חדשני, ידידותי למשתמש, הכולל שלושה פרקים שמצולמים בוידאו ונחשב לספר לעזרה עצמית.
חשוב לאודליה באמצעות הספר להעביר מסר ברור: "ההצלחה לא מתרחשת רק בקרב אנשים מיוחדים, או כאלו שנולדו עם כסף או עם כישרון ענק. לכל אדם יכול להיות סיפור הצלחה, לעשות משהו משמעותי בחייו וזה תלוי רק בו – ושם חבוי גם סוד האושר".