עובדת סוציאלית בעיריית רעננה טענה שהיא מוטרדת ע"י תושב העיר על רקע עיסוקה. "בקשת חברות בפייסבוק איננה מעידה על מסוכנות", קבע ביהמ"ש ושחרר את האיש למורת רוחה של המשטרה.
1 צפייה בגלריה
"בקשת חברות בפייסבוק אינה מצביעה על מסוכנות"
"בקשת חברות בפייסבוק אינה מצביעה על מסוכנות"
"בקשת חברות בפייסבוק אינה מצביעה על מסוכנות"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
שופט המעצרים של בית המשפט בפתח תקווה שחרר ממעצר משטרתי תושב רעננה בן 25 תוך מתיחת ביקורת קשה ביותר על משטרת כפר סבא שמיהרה לעצור אותו. הרקע למעצרו של האיש – טענותיה הבלתי מוכחות של עובדת סוציאלית בעיריית רעננה, שהאיש מטריד אותה מזה שנה.
ביום שישי בבוקר הגיעה המשטרה לביתו של צעיר תושב רעננה ועצרה אותו באשמת הטרדה של העו"סית שהתלוננה כנגדו. במשטרה גילו רגישות יתר מוצדקת לפנייתה של אשת המקצוע המוטרדת על רקע עבודתה, ומיהרו לעצור את האיש מבלי לחקור אפילו את אמיתות טענותיה של העו"סית.
שופט השלום נחום שטרנליכט שקיבל לידיו את תיק החקירה של המשטרה הנוגעת לבקשתה להאריך את מעצרו של האיש נדהם מכך שהאזרח נעצר ללא שום סיבה. הוא פסק על שחרורו המידי ולאלתר של האיש, תוך מתיחת ביקורת נוקבת על התנהלותה של המשטרה, ושיטות העבודה הלקויות שלה.
"עיינתי בתיק החקירה, ולא מצאתי שום אינדיקציה למסוכנות", קבע השופט, "הגשת בקשת חברות בפייסבוק, גם אם לא תמיד היא ראויה,, איננה מעידה על מסוכנות. אין שום חומר חקירה משמועתי בתיק החקירה המצביע על מסוכנות. יש קודם לאסוף ראיות, ואח"כ לעצור בנאדם ולא תמיד ההיפך... לפיכך אני מורה על שחרורו של האיש לאלתר ללא תנאי", הדריך השופט את המשטרה כיצד היא צריכה לבצע את עבודתה נכון וכראוי.