לפני חמש שנים בדיוק נלחם מיקי רחבי במחבל שדקר צעיר ברחוב אחוזה בעיר, והציל את חייו. מאז הקים הצעיר משפחה, נולדו לו בת ובן, והשניים שומרים על קשר. עכשיו, אומר רחבי, "צריך שתהיה אחווה גם בינינו, ימין שמאל ואמצע".
1 צפייה בגלריה
בתמונה העליונה: זירת הפיגוע ומיקי רחבי
בתמונה העליונה: זירת הפיגוע ומיקי רחבי
בתמונה העליונה: זירת הפיגוע ומיקי רחבי
(צילומים: ארכיון מד"א, פרטי)
קראו גם >>
זה קרה לפני חמש שנים בעת שרחבי, בן 60, נשוי ואב לשניים ובן לוותיקי העיר רעננה, שהה במשרד התיווך שלו במרכז העיר, ופתאום הבחין בצעיר שנאבק עם המחבל. בלי לחשוב יותר מדי הוא חטף את כלי הנשק הראשון שנקלע בדרכו, מטרייה, ורץ לסייע. בהמשך הצטרפו תושבים נוספים למאמץ והמחבל נוטרל. "פעלתי בלי לחשוב", הוא משחזר, "אם הייתי חושב על זה יותר מדי אולי הייתי מפחד, אבל זה היה אינסטינקט".
בשבוע הראשון לאחר האירוע הוא נותר במתח וסטרס, אחר כך, החיבוק הענק שזכה לו, ריכך את התחושה "נהניתי מהחיבוקים ומנשיקות של עם ישראל, זה עשה לי הרבה טוב. ואומרים שכל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם שלם".
מאז כאמור, רחבי והבחור שלו סייע שומרים על קשר, "בכל פעם שרואה אותי אומר 'הנה המלאך שלי' ובחגים מתקשרים להגיד 'חג שמח'. הוא טוען שהצלתי אותו אבל אני אמרתי 'זה הקדוש ברוך הוא ששלח אותי'.
לאחר האירוע פנה רחבי לראש העיר אז וביקש ממנו להגביר את השמירה על גנים ובתי ספר, "אבל מאז יש לנו שקט ואני מקווה שיהיה לנו רק שקט. אנחנו לא צריכים לא נדקרים, לא דוקרים ולא גיבורים".