תם עידן ברעננה: חיים בן צור, בעל הקיוסק המיתולוגי ברחוב בורכוב ברעננה הלך לעולמו: "הוא היה מסביר פנים ואהוב, אין אחד ברעננה שלא הכיר אותו, למרות הכאב על בנו משה חייל גולני שנהרג בלבנון ונשאר איתו תמיד, הוא תמיד היה חביב ונחמד, את הכאב הוא סחב איתו כל החיים ועכשיו הם נפגשים למעלה".
1 צפייה בגלריה
חיים בן צור ז"ל
חיים בן צור ז"ל
חיים בן צור ז"ל
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
חיים בן צור עלה מאיראן בשנות החמישים והתמקם בשכונת רסקו ברעננה, שם הכיר את רעייתו שרה, שעלתה מספר שנים אחריו. הם רכשו את ביתם בצמידות לקיוסק הוותיק של יום טוב מוסקל ז"ל, וב-1974, לפני כמעט 50 שנה, רכשו בני הזוג את הקיוסק מבעליו "הוא רצה מאה אלף לירות", סיפר בעבר חיים בן צור ז"ל, "לא היה לנו גרוש. להיפך היו מלא הלואות שלקחנו לקנות את הבית שצמוד אליו בו התגוררנו" אבל רצינו פרנסה. אז אשתי שרה שלחה מכתבים לאביה שהתגורר אז באיראן. האבא אמר אם זה יהפוך למקור פרנסה שלכם, אני עוזר. הוא שלח כסף, השלמנו עוד הלוואות מחברים ופתחנו.
"בהתחלה לא היו לקוחות. נפש חיה לא עברה פה, ביום היינו מוכרים שני מסטיק בזוקה ושלוש קופסאות סיגריות", ברוך ה' מאז הכול השתפר והתפרנסנו יפה, היום הילדים ממשיכים עם הקיוסק".
בשנת 1983 התדפק השכול על דלתם של הזוג בן ציון. בנם משה, שהיה חייל גולני ששירת עם הגדוד שלו בלבנון נהרג ממטען חבלה: "ביום שני הוא יצא לחופשה, אבל החליט להקדים ולחזור לגדוד, כדי לאפשר לחברים אחרים ליהנות גם כן מחופשה. ביום חמישי באותו שבוע הוא נכנס בשיירה ללבנון. ליד העיר צידון הופעל מטען חבלה והוא נהרג", מספרים בני המשפחה.
"חיים בן ציון אף פעם לא חזר לעצמו מאז", מספרים מכרי וחברי המשפחה, "הוא היה שבור, משהו בו נכבה מבפנים, אבל למרות הכול, הייתה לו אמונה חזקה באלוהים, הוא המשיך לעטות ארשת של חביבות שתמיד איפיינה אותו, ובכלל את כל המשפחה. עכשיו השניים בטח נפגשו והוא שלו יותר גם מבפנים".
בן צור הותיר אחריו אשה, שרה, שלושה ילדים, איריס יונתן והראל, נכדים רבים ועשרות אלפי תושבי רעננה שמתגעגעים לחיוך התמידי שלו.