אילן אריה גנלס ז"ל, שנרצח בפיגוע ביום שני השבוע בבקעת הירדן, ייטמן בבית העלמין ברחוב קלאוזנר ברעננה בשעה 13:00 לצד משפחתו, זאת למרות שאינו מתגורר בישראל.
2 צפייה בגלריה
אילן גנלס ז"ל
אילן גנלס ז"ל
אילן גנלס ז"ל
(צילום: פרטי)
לאחר היוודע הטרגדיה, פנתה משפחתו של גנלס לחבר הכנסת אוהד טל, בבקשה לקבור את אילן בבית העלמין ברעננה ליד משפחתו. הבעיה הייתה שאילן אומנם הינו אזרח ישראלי ששירת בצה"ל, אך מכיוון שאינו מתגורר בישראל ולא רשום כתושב ברשות מקומית כלשהי, ולכן לא היה קבוע היכן ואיפה ייקבר.

2 צפייה בגלריה
אילן גנלס ז"ל ואחיו השוהה בארץ
אילן גנלס ז"ל ואחיו השוהה בארץ
אילן גנלס ז"ל ואחיו השוהה בארץ
(צילום: פרטי)

הוריו של אילן ביקשו מח"כ טל לפעול על מנת לאפשר את קבורתו בבית העלמין ברעננה, כך שיוכלו לפקוד את קברו כשיבואו לביקור מעת לעת.
חבר הכנסת טל פנה לשר הפנים והדתות מיכאל מלכיאלי וזה נעתה מיד לפנייה וקידם מענה מיידי במהלך הלילה. אמש (שלישי) נסגרו הפרטים הסופיים. הלוויה צפויה להתקיים היום (רביעי) בשעות הצהריים בבית העלמין הישן קלאוזנר ברעננה ותשודר גם למוקיריו בארה"ב. משפחתו של אילן נמצאים כעת בדרכם ארצה ללוות את בנם בדרכו האחרונה.
דב, דודו של אילן שמתגורר ברעננה: “הוא הגיע לישראל אחרי התיכון לתוכנית לימודים. הוא אהב את ישראל מאוד, הרגיש שהוא רוצה להישאר ולהתחבר לארץ. הוא רצה להתגייס ואז הוא הלך לחמישה חודשים לאולפן. הוא רצה להתגייס למודיעין אבל זה לא הסתדר, אז הוא שירת בתל השומר. הוא הרגיש שהוא תרם.
קראו גם >>>>
“המשפחה לא גרה בארץ אבל מכירים די טוב את המצב. הם לא חששו מטרור, לא פחדו. הם דאגו כמו כל הורה שגר רחוק מהילדים שלהם. הם רצו לתת לאילן לעשות מה שהוא מרגיש ולא ניסו להחזיר אותו לארצות הברית. הם רצו לתת לו לתרום למדינה. הוא היה בדרך לחתונה של ידידה שלו. הוא הגיע לארץ בשביל החתונה אבל זה גם היה תירוץ לבקר חברים מהצבא ולבוא לבקר אותנו. דיברתי איתו אתמול. דיברנו על זה שהוא יבוא אלינו בשבת. הם טיילו בבריכת המשושים ואמרתי לו לשמור על עצמו והוא אמר שהוא ישמור על עצמו”.