שתי גינות מצויות זו לצד זו ברחוב הפעמונים פינת המיתר ברעננה: גינת כלבים וגינה קהילתית. לטענת בעלי הכלבים, חברי הגינה הקהילתית הסירו את הגדרות שסבבו את הגינה שלהם ואף הגדילו לעשות כששתלו גפנים בצמוד לגדר גינת הכלבים. "הם עשו זאת חרף בקשתנו שלא ישתלו גפנים כיוון שהענבים רעילים לבעלי חיים", מדגישים בעלי הכלבים, ומציינים כי שתילי הגפנים כבר החלו לטפס על גדר הגינה. לטענתם, כל זאת נעשה ללא אישור העירייה וללא כל תגובה מצדה.

1 צפייה בגלריה
גינת הכלבים. דורשים ניקיון לעתים תכופות יותר
גינת הכלבים. דורשים ניקיון לעתים תכופות יותר
גינת הכלבים. דורשים ניקיון לעתים תכופות יותר
(צילום: יותם דלל)
קראו גם >>
עוד הם אומרים כי "הרחבת שטח הגינה הקהילתית גוררת עלויות רבות ממשלמי המסים בעיר, וכשנשאלה העירייה לא פעם אודות ההרחבה ועל העלויות הכספיות הרבות היא אינה מספקת תשובות כלשהן".
לטענת אחד מבעלי הכלבים, יותם דלל, "עיריית רעננה בוחרת לגרור רגליים ולהתעלם מן המקרה. לאחר שהתברר כי אינה מספקת תשובות כלשהן בעניין הגינה הקהילתית, הגשתי בתשעה ביוני 2020 בקשה על פי חוק חופש המידע. כידוע, לעירייה יש שלושים ימים להשיב לבקשה על פי חוק חופש המידע, ועל אף שהמועד חלף, נותרנו ללא כל מענה או התייחסות של העירייה". דלל קיים שיחות עם גורמים בעירייה - החל מראש העירייה ועד לנציגי המוקד העירוני. "לצערי, נתקלתי בחומה בצורה. העירייה אינה מבינה כי עליה לנהוג בשקיפות ולספק מידע לאזרח. היא ממשיכה להסתיר מידע בבוטות וזאת בניגוד למוטל עליה בחוק".
השבוע הגיש דלל תלונה לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה. "אלה בדיוק המקרים שלשמם נחקק חוק חופש המידע, ועקב התנהלות העירייה אני סבור שזהו בדיוק המקרה שבו על הנציבות להתערב כדי לקיים את תכלית החוק".
לפני כחודש חתמו כ־90 בעלי כלבים על עצומה לשיפור התנאים בגינת הכלבים. בין דרישותיהם: התקנת תאורה קבועה בשעות הפעילות של הגן ולא תאורה המבוססת על חיישן. "כמו כן, התאורה הקיימת אינה מכסה את כלל שטחי גינת הכלבים, שכן מדובר בתאורה עמומה שאינה מספיקה", הם טוענים; עוד הם דורשים את נקיון הגינה לעיתים תכופות, בין היתר בהחלפת השקיות בפחי הזבל וסינון החול מצואה. לטענתם, "ברוב ימות השנה, מצב התברואה בגינת הכלבים מחריד, ומביא למצב שהגינה אינה ראויה לשימוש"; הם גם מבקשים לדאוג לתקינותם של מתקני השתייה (לבני האדם ולכלבים).
הדרישה העיקרית שלהם היא, כמובן, "הפרדה בין שטח גינת הכלבים לשטח הגינה הקהילתית, כפי שהיה בעבר, והקפדה כי לא ישתלו על גדר גינת הכלבים צמחים רעילים לכלבים, דוגמת הגפנים שנשתלו לאחרונה (וטרם הוסרו) וסיכנו ממשית את חיי הכלבים השוהים בגינה".
מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "העירייה רואה חשיבות גדולה בשמירה על סביבה נעימה ומטופחת בגינות הכלבים. גינת הכלבים ברחוב הפעמונים סמוכה לבתי מגורים והתקבלו תלונות רבות של תושבים בנוגע לתאורה הפועלת ברציפות בגינה בשעות הערב המאוחרות, גם כאשר הגינה ריקה.
"עקב כך, ומתוך רצון להתחשב בכלל התושבים, הוצבה בגינה תאורה סולארית מיוחדת המבוססת על חיישן, שנדלקת רק כאשר יש נוכחות בגינה, ואינה פועלת בשעות שהגינה ריקה. הגינה מתוחזקת באופן שוטף וקבוע לאורך כל השנה; יחד עם זאת, נגביר את הסיורים בגינה כדי לוודא כי היא תישמר נקייה ומסודרת. מקורות מים במתקן השתייה לכלבים ובברזייה לבני אדם נבדקו ונמצאו תקינים.
"בימים אלה נבדקת הצבת הפרדה בין שטח גינת הכלבים לשטח הגינה הקהילתית, ונושא השתילים נמצא בטיפול. אנו נמשיך לדאוג לרווחת בעלי החיים בעיר ולספק לכלבים גינות משחקים מטופחות לבילוי מהנה".