התאבדותו של הנער אלרועי בן שבת ז"ל בן ה-13 מרעננה ממשיך לעורר גלים ברחבי הארץ, ובעיריית רעננה החליטו לאור המקרה הטרגי לפעול בשיתוף פעולה עם משרד החינוך ורשת אמית למתן מענה ותמיכה לתלמידי בית הספר ולהוריהם, בשיתוף גורמי המקצוע וצוותי החינוך, בזמינות לכל מענה ותמיכה רגשית.
2 צפייה בגלריה
אלרועי בן שבת ז"ל
אלרועי בן שבת ז"ל
אלרועי בן שבת ז"ל
(צילום: פרטי)
כחלק מפעולות העירייה למניעת הישנות מקרים מסוג זה, תקיים העירייה היום (ראשון) את 'חוסן יום א' - הרצאות בנושא מוגנות להורי תלמידי רעננה. המפגשים עוסקים במתן כלים וידע להתמודדות עם אתגרים הקשורים בבני הנוער, מעגלי היחסים שלהם והתנהלותם היום יומית.
ובתוך כך, סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר קיימה בסוף השבוע ביקור תנחומים אצל הוריו של אלרועי בן ה-13 ששם קץ לחייו. לבקשת המשפחה, בתום השבעה תגיע סגנית השר שוב ויחד תתקיים חשיבה על המענים והפתרונות הנדרשים כדי לתקן ולהצליח למנוע את המקרה הבא.

2 צפייה בגלריה
ח"כ וולדיגר בביקור ניחומים
ח"כ וולדיגר בביקור ניחומים
ח"כ וולדיגר בביקור ניחומים
(צילום: פרטי)

סגנית השר אמרה להורים השכולים, רונה ודניאל בן שבת: "הלב נשבר נוכח האסון שלכם. העיניים הטובות של אלרועי ז"ל תפסו את כל העם הזה. לצערי יש חוסר בהכשרת צוותי חינוך, חוסר בהסברה לילדים ונוער, וחוסר באנשי מקצוע. המדינה כולה אבלה איתכם ביגון הגדול. כל הורה חייב לדבר עם ילדיו על כבוד, על חברות ורעות, על אהבת וקבלת האחר. אני מקווה שלמועדון הכאב הזה לא תכנס אף משפחה יותר, לעולם".
מגיש הרדיו בתכניתו ב-103, דידי הררי, הקדיש בסוף השבוע את תכניתו על אלרועי בן שבת ז"ל ועל הבריונות הקשה שספג: "ראיתי תמונה של ילד בן 13, ילד יפהפה, קוראים לו אלרועי בן שבת והוא מרעננה, והוא שם קץ לחייו. הוא עבר גיהינום של הצקות, חרמות, אלימות פיזית קשה מנשוא, מכות קשירות, עידוד ללכת להתאבד.
קראו גם:
"חבורה של ילדים שקיללו אותו, ואמרו לו שאין לו מקום בעולם הזה. כך הוא הלך, במחשבה הנוראית הזו שאף אחד לא ירגיש בחסרונו, והוא התאבד לפני ארבעה ימים. יש כאלה שקוראים לזה התאבד, יש כאלה שקוראים לזה נרצח".
הררי הוסיף מסר חד לאלימות בקרב ילדים ובני נוער: "ילדים בגיל הזה מסוגלים להשתמש בנשק הקטלני הזה של מילים, להשפיל ילד עד עפר, לצחוק עליו, להכות אותו, להגיד לו כל הזמן עד כמה הוא לא חשוב כמה, לא צריך אותו, עד כמה הוא ילד שהוא מיותר", אמר מגיש הרדיו.