עיריית רעננה, דורגה במקום ה-11 (אותו חולקת עם עיריית הוד השרון) מבין הרשויות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה, כך עולה ממדד הגאווה ברשויות המקומיות שהגישה אתמול (שלישי) האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה יצחק הרצוג.
1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה ברעננה
מצעד הגאווה ברעננה
מצעד הגאווה ברעננה
(צילום: עיריית רעננה)
קראו גם >>>
מהמדד עולה כי העירייה מובילה שיפור במענים הניתנים לקהילת הלהט"ב בעיר, תוך קידום נראות ואירועי תרבות גאים במרחב הציבורי באופן רחב היקף במהלך השנה. בעיר פועלים ארגונים גאים שזוכים לתמיכה מצד העירייה ועובדים בשיתוף לתכנון וקידום תוכניות עבודה לשנים הבאות. כמו כן, העירייה עתידה להפעיל בית גאה שישרת את האוכלוסייה המקומית.
בעירייה פועלת רכזת לתחום הלהט"ב, פועל אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ומועסק בה עו"ס ייעודי עבור מענה לחברי הקהילה. כמו כן, העירייה תמכה ומימנה אירועים לחודש הגאווה. לצד זאת, העירייה אינה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב שמקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים מהעירייה ולא קיימה הכשרות לצוותי הרווחה בנושא.
המדד שמתפרסם בחודש הגאווה לאחר איומים ברצח על מארגני אירועי הגאווה בירושלים ובנתיבות, בדק את יחסן של ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת, במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. השנה נמדד מספר שיא של 52 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט״ב על סמך 30 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות.
מהמדד עולה כי בשנה האחרונה נמצא שיפור של 36% ביחס הרשויות המקומיות שנמדדו עבור חברי הקהילה הגאה, כשעיריות תל אביב-יפו, גבעתיים, ראשל"צ ורמת גן הן העיריות שקידמו הכי הרבה את צרכי קהילת הלהט"ב בשנה האחרונה. בנוסף, לראשונה- גם עיריות פתח תקווה ואשדוד בעשרת המקומות הראשונים.
מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי: "הקהילה הגאה נמצאת בכל מקום ובכל חלקי הארץ מכלל המגזרים, הקשת החברתית והפוליטית בישראל וככזו נמשיך לעמוד על הזכות שלנו לחיים בביטחון ובשוויון בכל מקום. נתוני המדד מציגים את מה שאנחנו רואים בשטח: בישראל 2022 חלה מהפכה מקומית גאה מצפון ועד דרום וזאת בזכות פעילים מקומיים, ראשי עיר מכל גווני הקשת הפוליטית, חברי מועצה וכל מי שתומך בזכיותינו. הימים האחרונים בהם השנאה שוב מראה את פניה ובהם חברי הקהילה שלנו מאוימים, מדגישים עד כמה המאבק שלנו לחיים בביטחון ובשוויון עוד רחוק מלהסתיים וכמה חשוב להיאבק עד שנגיע לשם. אור הסובלנות והגאווה ימשיך להאיר ברחבי ישראל בתקווה שכל אחד ואחת יוכלו לחיות את חייהם, בדיוק כמו שהם״.