המצב הבטחוני: ועד ההורים של גני עירייה חיטה ושיבולת ברחוב דוד אלעזר ברעננה פנו בתלונות לעיריית רעננה כי עובדי גינון ערבים עובדים במהלך שעות פעילות הגן, הקב"ט העירוני החליט כי בימים הקרובים תיאסר כניסתם של העובדים לגנים, זאת על רקע המצב הבטחוני הרגיש.
1 צפייה בגלריה
גני הילדים חיטה ושיבולת
גני הילדים חיטה ושיבולת
גני הילדים חיטה ושיבולת
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
במכתב בהול אותו הגישו ועד אשכול הגנים למנכ"ל העירייה כתבו ההורים: "נוכחנו לדעת כי בימים האלו בהמשך למצב הבטחוני, נכנסים לתוך חצר הגן עובדים ערביים לצורך עבודות גינון עם כלי עבודה. הדבר מתבצע בזמן שהות הילדים וצוות הגן בתוך הגן. אנו מבקשים באופן בהול, לעצור את זה בצורה מיידית ודחופה, ולאסור כניסה של פועלים אלה בזמן פעילות הגן".
לדברי ההורים, "מציאות זו מהווה סכנה ממשית לילדינו ולצוות הגן ולא ניתן להמשיך לעבור על סדר היום בימים רגישים אלו. בנוסף אנו מבקשים אבטחה צמודה בגן כמו שקיים בעוד גנים ברעננה, ועוד בהתחשב בכך שכל הזמן מסתובבים קרוב לגן פועלים לצורך עבודות השיפוצים (ברחוב המקביל לגן למשל)".
בעקבות תלונות אלו החליט הקב"ט העירוני, משה פישמן לאסור זמנית את כניסת העובדים לגנים אלו: "הנהלת העיר ומערך הביטחון העירוני ערים למצב הביטחוני השורר במדינה ושותפים להערכות המצב היומיות", אמר פישמן, "משטרת ישראל ועיריית רעננה פועלות למתן מענה ביטחוני מתאים לצרכי העיר ובהתאם לממצאים העולים בהערכות המצב השונות והשיח המשותף בין הגורמים השונים.
"חשוב לציין שהגננים העובדים בגני הילדים בעיר בשליחות אגף חזות העיר מוכרים לאגף הביטחון והכניסה למוסדות החינוך מתאפשרת לאחר הסינון הראשוני שנעשה עם תחילת עבודתם בעיר. סוכם עם מנהל אגף חזות העיר כי בימים הקרובים הגננים לא יכנסו לגנים אלו. בהמשך ובהתאם לצורך, הגננים יעבדו בגנים לאחר פתיחת הבוקר כשהילדים והצוות בתוך המבנה והגננים מחוץ למבנה.
"בנוסף , צוות הגן יכול להחליט שלא לאפשר כניסה למתחם הגן לטיפול הגננים (אם זה בבוקר ההגעה של הגננים או יידוע מחלקת גינון מראש). אנו נמשיך בפעילות השוטפת לאיתור שוהים בלתי חוקיים באתרי הבנייה בעיר וקב"ט הגנים יגיע לשוחח עם צוות הגן בנושא.
"אבטחת גני ילדים בעיר מושתתת על סיור גני ילדים ובאשכולות גנים שבהם 3 גנים ויותר מוצב מאבטח מוס"ח. גני חיטה ושיבולת מאובטחים באמצעות סיור גנים הנותן מענה באופן ספציפי לגני הילדים והאבטחה הפריפריאלית של העיר באמצעות הסיור העירוני והשיטור העירוני".