"לכלוך ונזקים": בהודעה שהוציאה עיריית רעננה השבוע היא תוקפת את המפגינים ומארגניהם וטוענת כי הן "מלוות בפגיעה בסדר הציבורי, בחזות העיר, ובנזק הן במישור הביצועי ואספקת השירותים העירוניים והן במישור התקציבי".
1 צפייה בגלריה
ההפגנות ברעננה
ההפגנות ברעננה
ההפגנות ברעננה
(צילום: רועי שפרניק. קולאז' - עיצוב: איריס ענבים)
קראו גם >>>>
"בשבועות האחרונים אנו חווים בעיר קיומן של הפגנות בנושאים שונים בשם חופש הביטוי", נכתב בהודעת העירייה, "לצד ערכן החשוב של ההפגנות במימוש חופש הביטוי, למרבה הצער ההפגנות מלוות בפגיעה בסדר הציבורי, בחזות העיר, ובנזק שעימו אנו מתמודדים, הן במישור הביצועי ואספקת השירותים העירוניים והן במישור התקציבי.
"על מנת לסבר את האוזן, נדגיש כי מדובר בנזקים המוערכים בשווי עשרות אלפי שקלים לכל הפגנה, לצורך השבת המצב לקדמותו. העשייה העירונית לאחר ההפגנות כוללת בין היתר הוצאת צוותי ניקיון בעלות המוערכת של כעשרת אלפים שקלים פר הפגנה; שיקום נזקי גינון וצמחייה במרחב הציבורי בעלות המוערכת בלמעלה מ-15 אלף שקלים ועוד.
"חשוב להדגיש - אנו מכבדים את הזכות להבעת דעה, והשמירה על ערכי הדמוקרטיה הינה חשובה לאין ערוך. יחד עם זאת, ישנה חשיבות לשמירה על ניקיון וחזות העיר במהלך קיומן של הפגנות, למעננו ולמען המשך שגרת חיים בעיר ירוקה ומטופחת".
טל קדמי, עו"ד, פעיל חברתי ופעיל ליכוד מסר בתגובה: "לא ברור מה מנסה העיריה להשיג בהודעתה זו (שתוכנה מוכחש), ולא ראיתי הודעה דומה, משך כשנה וחצי (להבדיל "בשבועות האחרונים"), של הפגנות פעילי שמאל בעיר.
"עם זאת, דבר אחד עולה, ללא ספק, מהודעת העיריה, והוא שאין לה כל טענה לגבי ההפגנה הנערכת מדי מוצ"ש בשעה 20:00 בצומת הפארק (אחוזה פ. ירושלים), שכן התמונות נראות כלקוחות מאזורים אחרים בעיר, ומציגות כיכר ודשא, בעוד בהפגנה הנ"ל עומדים המפגינים על מדרכה (ומעולם לא הותירו כל לכלוך), ונזכיר שגם ראש העיריה תועד מפגין באותו הצומת. נראה אפוא, שההודעה מתייחסת להפגנות אחרות שנערכות בעיר, וזאת על אף הודאת העיריה בחשיבות: ההפגנות, "הזכות להבעת דעה "והשמירה על ערכי הדמוקרטיה.
"מן הראוי לזכור, שהעיר מאכלסת, מזה כחצי שנה, גם ראש ממשלה מכהן, דבר שאינו בשליטת אף מפגין. נזכיר עוד, שההפגנה בצומת הפארק נערכת במרחק עשרות מטרים לפחות ממקום מגורים ובצומת הכי מרכזי בעיר, והמדובר, בסך הכל, בהפגנה אחת לשבוע, למשך כשעתיים, בשעות בהן מותר להפגין.
"העיריה צריכה להודות לנו, כפי שכבר עשו אזרחים ובכתב, על כך שעל אף זכותנו (הקבועה, בין השאר, במתווה המשטרה הנטען ליד בית בנט, בבג"צ פדידה לגבי ההפגנות בבלפור ועוד), בחרנו, בעת זו (ותוך שמירת מלוא הזכויות), להפגין במרחק רב ממבני מגורים, בצומת הכי מרכזי בעיר, הסואן ממילא. לא בכדי זוכה הפגנה זו לאהדה, חשיפה ופרסום רב, כמו גם לנוכחות של חברי כנסת נכבדים - קרעי ואקוניס".