הלמ"ס פירסמה לאחרונה את הדירוג החברתי-כלכלי המחלק את הרשויות המקומיות בישראל לפי אשכולות סוציואקונומיים של 1-10. מהדירוג עולה, כי ערי השרון מדורגות גבוה מאוד בדירוג הלמ"ס: העיר הוד השרון באשכול 9 היוקרתי, יחד עם רשויות כמו רמת השרון, קריית אונו, גבעתיים, אבן יהודה, גני תקווה, מודיעין-מכבים-רעות, שוהם ועוד; הערים הרצליה, רעננה וכפר סבא מדורגות באשכול 8 הגבוה, יחד עם רשויות כמו תל אביב, זכרון יעקב, רמת גן ועוד.
2 צפייה בגלריה
כפר סבא. עיר יקרה
כפר סבא. עיר יקרה
כפר סבא. עליה ברמת החיים
(צילום: עיריית כפר סבא)
עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי הוד השרון עלתה שלושה מקומות בדירוג לעומת מיקומה בדירוג הקודם והיא במקום ה-245 מתוך 255 רשויות בישראל. כמות האוכלוסיה שנמדדה בעיר – כ-63 אלף איש; הרצליה עלתה מקום אחד בדירוג למקום ה-225, כמות האוכלוסיה – 97 אלף איש; רעננה שמרה על מיקומה במקום ה-223 מתוך 255 רשויות, כמות האוכלוסיה – 75 אלף איש; כפר סבא עלתה שלושה מקומות בדירוג למקום ה-222, כמות האוכלוסיה בעיר – 101 אלף איש.
לדברי שגיא לנצ'נר, מנכ"ל חברת ינוב, "ערי השרון הן מהמבוקשות ביותר בארץ למגורים ולהשקעה, הן מאכלסות את התושבים ברמה סוציואקונומית גבוהה מאוד, ומציעות איכות חיים גבוהה. יחד עם זאת, מבחינה נדל"נית ראוי לציין כי למרות הביקוש הגבוה, בערי השרון קיים היצע נמוך של דירות, וגם קצב הבנייה נמוך מדי מכדי לעמוד בביקוש. הדרך המרכזית להגדלת ההיצע בערים אלה היא דרך התחדשות עירונית – יש בהן פוטנציאל לחידוש אלפי דירות, ולשיפור רמת החיים של התושבים, אך נדרשת לשם כך נכונות של הרשויות המקומיות".

2 צפייה בגלריה
שגיא לנצ'נר מנכ"ל ובעלים של ינוב
שגיא לנצ'נר מנכ"ל ובעלים של ינוב
שגיא לנצ'נר מנכ"ל ובעלים של ינוב
(צילום: יח"צ)

חברת ינוב בונה בכל אזור השרון כבר למעלה מארבעה עשורים. לאורך שנות פעילותה החברה בנתה אלפי דירות בערי השרון בעיקר, וכיום היא בונה כ-100-150 דירות בשנה, רובן בערים כפר סבא, רעננה, הרצליה, הוד השרון. לחברה יש מאות יח"ד בשלבי תכנון, שיווק וביצוע שונים, רובן במסגרות התחדשות עירונית באזור השרון, והיא בנתה במרוצת השנים כ-4,000 יחידות דיור בשרון במגדלי ובנייני מגורים, בבנייה פרטית, במבני משרדים ובהתחדשות עירונית.
הדירוג החברתי-כלכלי של הלמ"ס מתפרסם עבור שנת 2019, כשהמדד הקודם היה עדכני ל-2017. הוא מחלק את הרשויות המקומיות לפי אשכולות סוציואקונומיים כשאשכול 10 משקף את היישוב שבו רמת החיים של התושבים הגבוהה ביותר, ואשכול 1 מסמל את היישובים העניים יותר. הדירוג מבוצע לפי קריטריונים כמו הרכב דמוגרפי, השכלה וחינוך, רמת חיים ותעסוקה.
קראו גם >>>>
ברמה ארצית, באשכול 10 הגבוה ביותר מדורגות 5 רשויות מקומיות העשירות ביותר – סביון, כפר שמריהו, להבים, עומר וכוכב יאיר שהצטרפה במדד הנוכחי ועלתה מאשכול 9. באשכול 9 מדורגות 16 רשויות ובינהן רמת השרון, הוד השרון, קריית אונו, וגבעתיים. תל אביב, הרצליה, רעננה וכפר סבא מדורגות באשכול 8.
באשכולות הנמוכים ביותר המעידים על רמת חיים נמוכה של התושבים, מדורגות מספר רשויות ערביות וחרדיות כמו ביתר עילית, חורה, ערערה וכסיפה שבאשכול 1, והרשויות אלעד, צפת, בית שמש, בני ברק, המדורגות באשכול 2. ירושלים ממשיכה את ההידרדרות במדד וירדה מאשכול 3 לאשכול 2. ב-1995 לשם השוואה, היא דורגה באשכול 5.