בשורה לתושבי רעננה: שכונה חדשה לזוגות צעירים במערב העיר (סמוך לרשפון) נמצאת בהליכי אישור ומתן היתר מתקדמים.
2 צפייה בגלריה
שטח השכונה החדשה
שטח השכונה החדשה
שטח השכונה החדשה
(צילום: עיריית רעננה)
השכונה תוקם בשטחי מערב העיר, הגובלים עם שטחי מושב רישפון. התוכניות כוללות גם בניית תשתיות כבישים ליציאה וכניסה לשכונה. בין השאר התבססות על כבישי הטבעת מתוכננים סביב לעיר ועל הכניסה הצפון מערבי לרעננה, שכבר מצוי בשלבי עבודה מתקדמים. מדובר בכביש דו מסלולי בכל נתיב, לרבות שביל אופניים, שיחבר את רעננה מדרך שמעון פרס לכביש החוף וכביש איילון.

2 צפייה בגלריה
שטח השכונה החדשה
שטח השכונה החדשה
שטח השכונה החדשה
(צילום: עיריית רעננה)

בשכונה עתידות להיבנות כ-5500 יחידות דיור. כולל פארקים, מבני ציבור, מוסדות ובתי ספר בשטח כולל של כ-360.000 מ"ר. כמו כן אזור תעסוקה צפוני לעיר, שיכלול כ-560.000 מ"ר. כ-160.000 מ"ר נוספים של שטחי מסחר ותעסוקה, כגון חנויות, ישולבו בשטחי המגורים.
הליך בניית השכונה ימשך לאורך שנים. בימים אלה מתקיימים דיונים מול רמ"י על ההסדרים להקמת השכונה, לרבות הדרישה להגדיר כמות יחידות דיור, שתוקצה מראש בהגרלה, למי שיוגדר בן רעננה.
קראו גם:
ראש העירייה חיים ברוידא: "אחד היעדים המרכזיים עליו התחייבתי במצע הבחירות ובמהלך הקדנציה, הוא ליזום ברעננה שכונת מגורים רחבת היקף, שתוגדר מראש כשכונה לזוגות צעירים.
"רעננה היא אחת הערים הבודדות בישראל, שבה רוב הקרקעות הן בבעלות פרטית. לכן לא התקיימה אפשרות מעשית, לשווק דיור לזוגות צעירים, בתנאי רכישה מיטביים. זו גם הסיבה שרעננה נחשבה לעיר עם אוכלוסיה "מבוגרת".
"בארבע השנים האחרונות, לקחתי על עצמי לתקן עוול של שנים, לטובת איכלוס של זוגות צעירים ברעננה. בין השאר לטובת צעירים שגדלו ברעננה, ורוצים לחזור לעיר. קיימתי מפגשים ודיונים רבים, בשיתוף צוותי ההנדסה בעירייה, מול נציגי רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), לגיבוש תוכנית לשכונת הצעירים שתיבנה על אדמות מדינה. שמח לבשר, כי אנו מצויים בשלב מתקדם של סיום הליכי האישורים וההיתרים (מתן תוקף) לבניית שכונת מגורים לזוגות צעירים".