כמה משקיעה העירייה בכל תלמיד? נתונים שנחשפו בפרויקט מיוחד של המרכז לתקשורת ודמוקרטיה "שומרים" ועיתון "כלכליסט" המבוססים על נתונים משנת 2018 מעלים תמונה מעודדת באיזור השרון ביחס לשאר חלקי הארץ, אך יחד עם זאת גם באיזור השרון קיים פער בין השקעה של כל רשות לכל תלמיד.
1 צפייה בגלריה
כמה משקיעים בתלמידים?
כמה משקיעים בתלמידים?
כמה משקיעים בתלמידים?
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
כאמור, הנתונים התבססו על הוצאת משרד החינוך לשנת 2018 עבור כל רשות הכוללים שכר ותשלומים שונים (כולל הוצאות על תשתיות וכו') בנוסף להקצאה התקציבית של כל רשות עבור חינוך בתקציב העירוני (הכוללים גם מרכיבי שכר, פעילויות שונות, תשתיות ותשלומים שונים) והסכום שהתקבל מחולק במספר התלמידים בכל ישוב.

אלו הנתונים:

העיר שמובילה בהשקעה בחינוך באזור השרון היא רעננה עם לא פחות מ- 9,722 שקלים לכל תלמיד ובנוסף להשקעה ממשרד החינוך העומדת על 21,959 שקלים עומדת ההשקעה הציבורית עבור כל תלמיד ברעננה על 31,682 שקלים שהם כ-30% מסך השקעת הרשות לתלמיד מתוך ההוצאה הציבורית על חינוך.
העיר השניה באיזור השרון בהשקעה פר תלמיד היא כפר סבא עם נתונים מעודדים של 7,474 שקלים לכל תלמיד, המתווספת להשקעת משרד החינוך של 21,042 שקלים ובסך הכל ההוצאה הציבורית עבור תלמידי כפר סבא היא 28,516 שקל שמהווים כ-26% מסך השקעת הרשות לתלמיד מתוך ההוצאה הציבורית על חינוך.
הרצליה מתמקמת במקום השלישי בשרון עם נתונים יפים של 7,377 שקלים המושקעים על ידי העירייה לכל תלמיד, זאת בנוסף ל-22,321 שקלים שמשקיע משרד החינוך וביחד 22,698 שקלים שהם כ-25% מסך השקעת הרשות לתלמיד מתוך ההוצאה הציבורית על חינוך.
הוד השרון ממוקמת במקום האחרון באזור השרון עם 5,410 שקלים השקעה של הרשות לכל תלמיד המתווספת ל-20,121 שקלים ממשרד החינוך וביחד 25,531 שקלים המהווים כ-21.2% מסך השקעת הרשות לתלמיד מתוך ההוצאה הציבורית על חינוך.
הניתוח מבוסס על נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד החינוך אותן אסף עבור המרכז לתקשורת ודמוקרטיה "שומרים" ו"כלכליסט" דורון ברויטמן. הניתוח מבוסס על מידע המפורסם בנתוני אתר "שקיפות בחינוך" של משרד החינוך לשנת 2018, הכולל שכר ותשלומים של משרד החינוך בכל רשות, זאת בנוסף להוצאת הרשות מתקציבה עבור חינוך לשנה זו.