איש המודיעין, נחמן טל, ממייסדי השב"כ ותושב רעננה לך בשבת האחרונה לעולמו והוא בן 90: "אלפים במדינת ישראל חבים לו את חייהם".
1 צפייה בגלריה
נחמן טל ז"ל
נחמן טל ז"ל
נחמן טל ז"ל
(צילום: באדיבות עדנה רימון)
קראו גם >>>
חברתו המסורה עדנה רימון ספדה לו: "מצדיעה לך חברי המסור, נחמן טל, 'מגן ולא יראה'! מטאור השב"כ, נשמה עילאית יקרה. תודה על ביחד של 20 שנה כמפקדו של עמוס בעלי ז"ל ברצועת עזה, (בחייו), ולאחר נופלו, תודה על עוד 38 שנה ביחד בעצב הנורא כשהצעיר בן 3. היית לשלושת הבנים ולי כ'אבא', כעוגן ועמוד שידרה למורשת נשגבת. זכינו ולמדנו ממך רבות אודות אבא שלנו שנפל בצור בלבנון. הטבעת חותם בהיסטוריה של בטחון עם ישראל לדורותיו. אישיותך הלאומית תהווה דוגמא ומופת למפקדים הבאים אחריך. נוח בשלום שם למעלה ומסור ד"ש חם לחללינו מהשירות. לעופרה ולכל המשפחה. עם ישראל חייב רבות ליקירכם. תנוחמו מן השמיים. עצוב".
ח״כ אבי דיכטר, ספד לו: "נחמן טל, אשר שירת באמ"ן, במוסד ובשב"כ, הלך לעולמו והוא קרוב לגיל 90. נחמן שהיה מפקדי הראשון כראש המרחב הדרומי בשב״כ, היה מהטובים שבמקצוע המודיעין והמחנך למודיעין הטוב שפגשתי. אלפים במדינת ישראל חבים לו את חייהם. תנחומים לעופרה ולמשפחה. אבו יוסף הענק, יהי זכרך ברוך".
גם ראש העירייה חיים ברוידא ספד לו: "מרכין ראש על לכתו מאיתנו של נחמן טל, תושב רעננה, שהיה מהמייסדים והמנהלים הבכירים של השב"כ - שירות הביטחון הכללי וכיהן בין השאר כמשנה לראש השב"כ. בן 90 היה. 40 שנה שירת נחמן טל בשב"כ, במוסד ובאגף המודיעין. מבצעים בהם נטל חלק, היו ונותרו חסויים עד עצם היום הזה. טל כיהן כמפקד גזרת סיני ועזה וכראש האגף לעניינים ערביים בשב"כ. ב-1991 היה חבר המשלחת הישראלית לועידת מדריד, במסגרת המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים ועם ירדן. הוא כתב את הספר "עימות מבית", על התמודדות של מצרים וירדן עם האסלאם הקיצוני והיה בעל תואר דוקטור מהחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה".
נחמן טל הובא אתמול למנוחות בחוג המשפחה, בבית העלמין ברעננה.