לראשונה בארץ יוצאת עיריית רעננה בקידום הליך אספקה והתקנה של דפיברילטורים בפריסה גיאוגרפית רחבה בבתים משותפים בעיר. המכשירים יוצעו בשלב ראשון לתושבי העיר בבתים המשותפים בעיר, לרכישה על ידי ועדי הבתים במחיר מסובסד ומוזל, של כ- 2,113 למחיר תתווסף עלות של כ- 400 שקלים לרכישת ארון ייעודי להצבת המכשיר. בהמשך יתרחב המהלך והרכישה תתאפשר גם לבתים פרטיים בעיר.
1 צפייה בגלריה
מכשירי החייאה בבתי תושבים
מכשירי החייאה בבתי תושבים
מכשירי החייאה בבתי תושבים
(צילום: עיריית רעננה)
קראו גם >>>>
את המכשירים תספק במסגרת המהלך, חברת "מדטכניקה" המשווקת בישראל ציוד רפואי של עשרות חברות בינלאומיות, מובילות בתחומן בעולם, בעקבות זכייתה במכרז פומבי שפרסמה העירייה בנושא.
בכך, תאפשר העירייה קידום נגישות מכשירי החייאה מצילי חיים בתוך הקהילה, תוך כיסוי גאוגרפי לכל התושבים במרחק של עד 4 דקות מרגע הקריאה.
כל המכשירים שיירכשו על ידי התושבים יחוברו לאפליקציה של מד"א למאגר המאגד את כלל מכשירי ההחייאה הפזורים ומאפשר לתושב שמתקשר ל- 101 להוביל אותו למכשיר הקרוב למקום בדקות הראשונות עד להגעת הצוותים הרפואיים. כחלק מהמיזם תקיים העירייה הדרכות מרוכזות, ללא תשלום, להפעלת המכשיר על ידי התושבים וכן תהיה אחראית על התקנת הארונות לדפיברילטור, בבנייני המגורים, ללא עלות. מספר המכשירים מוגבל, כל הקודם זוכה.
ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "אנו גאים להיות חלוצים גם בתחום ערך הצלת חיי האדם, ולהוביל את אחת הבשורות החשובות בנושא, בצעד נוסף המרחיב את פריסת הדפיברילטורים במרחב העירוני, גם לבתי התושבים. באמצעים פשוטים, יש בידי כולנו להציל חיים, ולנצל את דקות הזהב המתאפשרות להענקת עזרה ראשונה ומענה רפואי מציל חיים. אני מזמין את תושבי העיר להיענות למיזם שאנו מחילים בעיר, ולרכוש במחיר מסובסד את מכשירי ההחייאה, ואנו מתחייבים לסייע במלוא האחריות להתקנה, הדרכה וכל סיוע נדרש, על מנת לאפשר החלתו המיטבית של הפרויקט בעיר".
לאחר רכישת המכשירים, ובכפוף לרכישת ועדי הבתים ארון ייעודי (שיותקן על ידי העירייה) ההכרחי להתקנת המכשירים בבנייני מגורים, יסופקו מכשירי ההחייאה ויותקנו מידי יום ראשון ישירות לבית התושב.
למידע נוסף, ניתן לפנות לחדוה אלפי פולנסקי מנהלת מחלקת תפעול וחירום אגפית
מייל: hedvaapo@raanana.muni.il,טלפון: 09-7610668, או למוקד העירוני 9107*.