שכונה חדשה תוקם ברעננה: השכונה החדשה ממוקמת במזרח העיר, ממערב לכביש 4 ומצפון לרחוב אחוזה, ומסיבה קרקע חקלאית לשכונת מגורים בת 253 יח"ד, מתוכן לפחות 20% יח"ד קטנות.
1 צפייה בגלריה
שטח השכונה החדשה
שטח השכונה החדשה
שטח השכונה החדשה
(צילום מסך: abmoreno)
קראו גם >>>>
מדובר בתכנית שאושרה בוועדה המחוזית אשר תתפרש על שטח עצום של כ – 43,399 דונם, עיקרי התכנית כוללים: שינוי ייעוד קרקע חקלאית לקרקע למגורים ומסחר, הגדרת אתר לשימור והקמתן של 253 יחידות דיור כאמור, לפי החלוקה הבאה: בבתים צמודי קרקע הקיימים ייבנו בניינים בגובה של 3 קומות עם גגות רעפים. בצד המזרחי של השכונה ייבנו בניינים בגובה של 7-10 קומות
לדברי העירייה, הבינוי בשכונה מתוכנן במרקם ההולם את האזור, באופן מדורג ביחס לבינוי בסביבה הקרובה, תוך דגש על שמירת תמהיל יחידות דיור מגוון ומאוזן, והתוכנית מייעדת מבנה ופרדס לשימור ומייצרת קשר לרעננה "של פעם" בכניסה לעיר מכביש 4. כמו כן, הבינוי בשכונה מחייב בעמידה בתקן 5281 לבניה ירוקה.
מעיריית רעננה נמסר כי "התוכנית כוללת פתרונות תחבורתיים, לרבות כביש טבעת מזרחי אשר עתיד להשלים את מערך הכבישים העירוני ולהתחבר לכבישי הטבעת הצפוני והדרומי, באמצעות חציית רחוב אחוזה במפלס תחתון. בנוסף, בשכונה מתוכנן שביל אופניים אשר יתחבר למערך שבילי האופניים העירוני והאזורי.
"העירייה רואה רואה חשיבות רבה בהקמת שכונות חדשות בעיר, לצורך מתן מענה לביקוש הגבוה לדיור במרכז הארץ, לרבות דיור בר השגה עבור זוגות צעירים, תוך מתן דגש על איזון נכון בין מגורים לבין מסחר ותעסוקה ומבני ושטחי ציבור".